Kjøpsbetingelser

1    Kjøps- og leveringsbetingelser.

Før du bestiller varer hos Scandidact ApS, anbefaler vi at du leser våre kjøpsbetingelser.

1.1 Disse avtalevilkårene gjelder for alle kjøp i Scandidacts nettbutikk – www.babysimulator.no – (heretter kalt nettbutikken) med levering i Norge og Europa.

1.2 Endelig kjøpsavtale er først inngått når nettbutikken har sendt en bestillingsbekreftelse. Nettbutikken forbeholder seg retten til å avvise en sendt bestilling, for eksempel hvis det ikke er angitt en betalingsmåte.

1.3 Nettbutikken tar forbehold om prisfeil, utsolgte eller utgåtte varer og leveringssvikt fra leverandører. Opplysningene på hjemmesiden er ikke bindende for nettbutikken. Nettbutikken forbeholder seg retten til å redusere en bestilling hvis enkelte varer i en samlet bestilling mot formodning ikke kan leveres.

 

   AVTALEVILKÅR OG OPPLYSNINGSPLIKT

2.1 Varenes egenskaper fremgår av nettbutikken under den enkelte varen. Merk at bildene på siden er veiledende, og ekstrautstyr følger bare med dersom det er nevnt i teksten. Hvis du trenger mer informasjon, kan du kontakte kundeservicen vår på telefon +45 4913 9333.

2.2 Nettbutikken på domenet www.babysimulator.no eies og drives av:

Scandidact ApS
CVR-nr. 33629287
Skovdalsvej 4
8300 Odder, Danmark
Tlf. +45 49 13 93 33
info@scandidact.dk

 

3    PRISER

3.1 Prisene i nettbutikken er i norske kroner. (NOK)

3.2 Alle priser vises med og uten dansk mva. (25 %).

3.3 For alle bestillinger legges det til fraktomkostninger. Betaling med kort gjennomføres uten gebyr av noe slag.

 

4    BESTILLING

4.1 Nettbutikken er åpen 24 timer i døgnet, og du kan derfor handle når det passer deg. Det kan likevel hende at vi stenger nettbutikken på grunn av oppgraderinger og vedlikehold. Du kan bare utføre kjøp når butikken er åpen og tilgjengelig.

4.2 For å kunne handle i nettbutikken må du ha fylt 18 år og ha et gyldig betalingskort som nettbutikken aksepterer. Hvis du ikke har fylt 18 år, kan du likevel kjøpe produkter hvis du har fått foreldres/verges godkjennelse eller ellers har juridisk rett til å inngå kjøpet.

4.3 Du kan velge produktene du ønsker å kjøpe, og legge dem i «Handlekurven». Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet endre på innholdet i handlekurven, og du kan hele tiden sjekke innholdet samt prisen på produktene.

4.4 Når du er klar til å bestille, klikker du på «Gå til kassen», der du skriver inn navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingsform og deretter velger leveringsmåte.

4.5 Du kan fritt endre på innholdet i handlekurven, helt til du bekrefter kjøpet ved å trykke på knappen «Bestill og betal».

 

5    BETALING

5.1 Alle som har organisasjonsnummer-nummer, får 21 dagers kreditt hvis ingenting annet er avtalt. For sen betaling blir pålagt rente på 1,5 % per måned.

5.1 Nettbutikken bruker en betalingsgateway fra Epay. Kommunikasjonen med denne betalingsløsningen er testet og godkjent, og alle kortdata sendes kryptert via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre.

5.2 Nettbutikken hever først beløpet når bestillingen er sendt.

5.3 I nettbutikken kan du betale med de vanligste betalingskortene.

 

5.4 Hvis nettbutikken mot formodning ikke kan levere hele bestillingen din, jf. pkt. 1.3, reduseres betalingen din i henhold til dette.

 

6    FRAKT OG LEVERING

6.1 Varer som kjøpes i nettbutikken, leveres til den angitte leveringsadressen. Dessuten tilbyr vi henting på vår adresse (gratis). Fast lav pris på leveringsomkostninger, uavhengig av vekten på forsendelsen.

Aktuelle leveringsomkostninger, inkl. frakt og ekspedisjon:

Levering til adresse:   

Kr. 150,00 dkk ekskl. mva. 

Kr. 187,50 dkk inkl. mva.

 

6.2 Leveringstiden er vanligvis 2–3 hverdager for lagervarer, men kan i enkelte tilfeller være påvirket av transportøren.

6.3 Dersom den bestilte varen ikke skulle være på lager, får du så fort som mulig en e-postmelding med en ny leveringsdato. Ved samtidig bestilling av flere produkter blir bestillingen sendt samlet. Leveringstiden for en samlet bestilling er derfor avhengig av den bestilte varen med lengst leveringstid. Ved hastebestillinger eller spesielle ønsker for leveringen kan du gjerne kontakte vår kundeservice direkte på telefon +45 49 13 93 33

6.4 Nettbutikken bruker GLS til levering. 

6.5 Du oppfordres til å undersøke forsendelsen når du mottar den. Samtidig bes du sjekke om de leverte varene tilsvarer den vedlagte følgeseddelen.

 

7    BESTILLINGSBEKREFTELSE

7.1 Når nettbutikken har akseptert bestillingen din, får du en bestillingsbekreftelse på e-post.

7.2 Endelig kjøpsavtale mellom deg som kunde og nettbutikken er først inngått når du har mottatt bestillingsbekreftelse fra oss.

  RETUR– OG ANGRERETT 
8.1 Du har 14 dagers retur- og angrerett. Innenfor de 14 dagene kan du gi oss beskjed om at du angrer på kjøpet og deretter returnere varene til oss.
 
8.2 Retur- og angreretten løper fra dagen du mottar forsendelsen. Dersom fristen utløper på en helligdag, lørdag, julaftensdagen eller nyttårsaftensdagen, forlenges fristen til påfølgende hverdag. Dersom det er bestilt flere forskjellige varer i én bestilling, men varene leveres enkeltvis, løper retur- og angreretten fra du mottar den siste varen.
 
8.3 For å kunne benytte deg av retur- og angreretten må du varsle oss senest 14 dager etter mottak av varen, og du må angi årsaken til returen. Du kan kontakte oss på tlf. +45 4913 9333 eller info@scandidact.dk.
 
8.4 Når vi har mottatt varen, sjekker vi den og tilbakebetaler beløpet du har betalt ved kjøpet (inkl. leveringsomkostninger). Returvarer behandles senest 14 dager etter mottak.

8.5 For spesialfremstilte produkter eller varer som er utenfor vårt normale sortiment, har kunden, uansett ovenstående, ingen retur- eller angrerett.

Retur
8.5 Hvis du angrer på kjøpet, skal varen sendes i retur til følgende adresse:

Scandidact ApS
Skovdalsvej 4, port 1
8300 Odder, Danmark

8.7 Husk å kontakte Scandidact på info@scandidact.dk og fortelle om årsaken til returen. Har du betalt med betalingskort, overfører vi pengene tilbake til kortet igjen. Pengene kan ikke utbetales til en annen konto.

8.8 Ved retur av varen må du sikre at varen er forsvarlig innpakket. Omkostninger i forbindelse med retur av varen dekkes av Scandidact. Vi sender en pakkeetikettt som du skal feste på forsendelsen og levere i en GLS PakkeShop.
 
8.9 Vi anbefaler at du sender varen tilbake i originalemballasjen, siden manglende originalemballasje kan trekke ned vurderingen av varens salgsverdi. Les mer om dette i avsnittet Vurdering av varens salgsverdi, som du finner nedenfor.

8.10 Vi forventer at du sender varen så fort som mulig etter at du har gitt oss beskjed om at du angrer på kjøpet. Du må sende varen i retur senest 14 dager etter at du har sendt angremeldingen. Vi mottar ikke pakker sendt mot postoppkrav.
 
Vurdering av varens salgsverdi
8.11 Som kunde kan du angre kjøpet etter at du har testet varen. Du kan imidlertid helt eller delvis miste kjøpsbeløpet dersom varen er brukt/prøvd utover hva som er mulig i en fysisk butikk.  Varens verdi kan ha blitt forringet fordi

- du faktisk har tatt i bruk varen
- varen har blitt skadet når du hadde ansvar for den
- du har håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for å kunne fastslå varens art, egenskap og funksjon.
- du har brutt varens plombering, originale emballasje eller lignende.

8.12 Hvis varens verdi har blitt forringet, tar vi en konkret vurdering av hva den brukte varen kan selges for til en annen forbruker. En eventuell verdiforringelse får du ikke i retur.

 

9    Reklamasjonsrett


9.1 I henhold til «dansk købelov» er det 24 måneders reklamasjonsrett på varer med fabrikasjons- og/eller materialfeil kjøpt i nettbutikken. Vi anbefaler at du tar vare på fakturaen som dokumentasjon. Avhengig av den konkrete situasjonen betyr det at du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen. Dette er avhengig av at det er en berettiget reklamasjon og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldende atferd.

9.2 Har du oppdaget en mangel ved varen, må du ifølge lovgivningen reklamere innen «rimelig tid». Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig (senest to måneder etter at feilen ble oppdaget) og gir oss en detaljert beskrivelse av feilen. Du kan reklamere ved å sende en e-postmelding til info@scandidact.dk eller ringe på tlf. +45 4913 9333. Deretter sender du varen i retur etter anvisning fra oss.
 
9.3 Merk at reklamasjonsretten ikke dekker feil, skader eller slitasje som direkte eller indirekte har oppstått som følge av feil bruk, dårlig vedlikehold, maktbruk eller uautoriserte inngrep.

 

10     Klagemuligheter
Det er mulig å sende en klage på en vare som er kjøpt i nettbutikken, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Hvis du ønsker å sende inn en klage, kan du også bruke EU-kommisjonens nettbaserte klageportal. Det er spesielt relevant dersom du er forbruker med bopel i et annet EU-land enn Danmark. Klagen sendes her. Hvis du sender inn en klage, må du angi e-postadressen vår: info@scandidact.dk

 

11     Lovvalg og verneting

Kjøp i nettbutikken og hos Scandidact ApS er underlagt dansk rett. Enhver tvist som måtte oppstå i forbindelse med disse kjøpene, skal så langt mulig løses mellom partene i minnelighet. Hvis dette ikke er mulig, skal enhver tvist avgjøres ved Retten i Aarhus som riktig verneting.